Two Non-EV Volvos for sale

(Version Française ci-dessous)

Dear EV Forum Members,

My family is currently selling two of our four Volvos; a 940 Stationwagon and 760 Turbo Intercooler,

1994 Volvo 940:

The 940 spent 6-7 years of its life in Ontario. The transmission (automatic) has the tendency to go into trailer mode (4th speed is disengaged by computer) but the engine’s in great shape and it’s a blast to drive nevertheless. The interior is very charming (light blue over navy blue) and just like on any old Volvo, the air conditioning doesn’t work, but the heating never fails. The odometer reads approximately 230,000km.

1989 Volvo 760 Turbo Intercooler:

This 760 spent 3 years in France, and therefore, has less rust than the typical Québec 760 Volvo (no holes, only a few spots with light surface rust). It has a few electrical glitches that prevent the front driver’s seat from moving (it still heats though), the radio from working when the cassette deck is plugged in and occasionally the low-beams. Mechanically, this car is absolutely superb! The engine starts up in the coldest of temperatures (in Québec we sometimes get below -40C) and its acceleration is still impressive after 18 years! The odometer reads a few km over 360,000, but the engine does a good job of hiding its age :smiley:

The pictures above date back to last summer, so for updated ones, offers or questions, please contact me at volvo122s_wagon@hotmail.com

As for the EV Potential of these cars:
-Each have automatic transmissions
-The Stationwagon was designed for carrying heavy loads
-Both are fairly heavy, but very safe (Volvo quality).
-The 940 has Disc Brakes, ABS and Airbags
-The 760 has Disc Brakes.

My family would like to see these charming Swedes get into the hands of someone that’ll take good care of them. Seeing them converted to run on electricity would make my day. They’re both very special cars especially the 760 that accompanied us to France. Each are treasures.

To all of you a good day,

Patrick Leclerc,


Bonjour cher membres,

Ma famille est dans le procès de vendre deux de nos quatre Volvos. Une 940 Familiale et une 760 Turbo Intercooler.

1994 Volvo 940:

La 940 a vécu les premières 6-7 années de sa vie en Ontario. Par rapport à la transmission, elle a la tendance de se mettre automatiquement en mode “remorque” (la 4ième vitesse désactivé par ordinateur). Quand même, elle roule très bien et l’intérieur est très propre et charmant (bleu pâle sur marin). Comme sur n’importe quelle Volvo, l’air climatisé ne fonctionne pas mais le chauffage est très efficace. Elle a environ 230,000km.

1989 Volvo 760 Turbo Intercooler:

Cette voiture a vécu trois ans en France, alors elle n’a pas de trous de rouille. Il y a des problèmes avec les électroniques don un siège (il ne bouge plus, mais il chauffe). Par contre, mécaniquement, elle est tout à fait spéctaculaire, le moteur démarre sans faute et l’accéleration éblouie encore après 18 ans! Elle a presque 360,000km, mais le moteur câche très bien ses rides :smiley:

Les photos ci-dessus datent de l’été dernier, alors pour des photos plus récentes, des offres ou des questions, vous pouvez soi m’envoyer un message privé ici sur le forum, ou via courriel au volvo122s_wagon@hotmail.com Je vais “forwarder” les messages à mon Père.

Par rapport au potentiel éléctrique de ces voitures:
-Les deux ont des transmissions automatiques
-La familiale a été conçus pour transporter du poids surplus
-Elles sont un peu lourdes, mais très sécuritaires (qualité Volvo)
-La 940 a des freins à disque, ABS et des coussins gonflables
-La 760 a des freins à disque.

Nous aimerions voir ces charmantes suèdoises dans les mains de bons propriétaires qui vont bien s’en occuper d’elles. Une conversion éléctrique ferait mon bonheur. Ces voitures nous sont très speciaux, en particulier la 760 qui nous a accompagnés en France entre '97 et '00. Elles sont tous les deux, de très beaux trésors.

À vous tous, une très bonne journée,

Patrick Leclerc,

great cars for many reasons.

good luck on the sale!